دسته بندی: Powerpoint
نوع فایل: ppt (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد اسلاید: 31 اسلاید
قسمتی از متن فایل دانلودی
•مقدمه
•
•در هر عصری از تاریخ ، بشر گرفتار ترس از یک بیماری بوده است . در عهد باستان انسان از بیماری سل سپس از سرطان و اینک از بیماری نوظهوری مانند ایدز رنج می برد .
•اما بی شک سرطان از نگران کننده ترین این بیماریهاست و کشف راههای پیشگیری از آن هدف اصلی پژوهشگران می باشد.
•سرطان چیست ؟
•
•در برخی از شرایط به عللی یک سلول تغییر شکل پیدا کرده و تبدیل به یک سلول سرطانی می شود.
•سلول سرطانی شباهت زیادی به سلولهای طبیعی بدن ندارد و برای هدف خاصی ، یا وظیفه بخصوصی تقسیم بندی نمی شود. تقسیم بندی بی هدف و سریع سلولهای سرطانی در هر نقطه از بدن که باشد به تدریج توده یا توموری تشکیل می دهد. این توده با ترشح موادی به داخل بدن و یا فشار به اعضاء مجاور موجب اختلالات عظیمی در بدن می گردد.
•سلولهای سرطانی بعد از یک دوره مشخص از بین نمی روند و بدون هدف خاصی رشد می کنند. به مجموعه این توده سلولی و علائم و عوارض آنها بیماری سرطان گفته می شود.
•انواع سرطان :
•معده ، پوست ، استخوان ، خون ، ریه ، کیسه صفرا ، چشم و .....
•علت ایجاد سرطانها:
•تماس با عوامل سرطانزا به « مدت کافی » و « مقدار کافی » « ممکن است » باعث ایجاد سرطان شود.
•عوامل سرطانزا :
•
•انواع دخانیات : سیگار ، چپق ، قلیان ، پیپ و جویدن ترکیبات حاوی برگ تنباکو از مهمترین سرطانزاهای ایران هستند که می توانند در بیشتر اعضاء بدن تولید سرطان کنند. ( لب ، حنجره ، ریه ، مری ، مثانه ، رکتوم ، ..... )
•اشعه آفتاب : اشعه ماوراء بنفش نور آفتاب در پوست خاصیت سرطانزائی شدید دارد. انواع دیگر اشعه مانند اشعه ایکس که در رادیوگرافی مورد استفاده قرار می گیرد و یا انواعی از اشعه که بدنبال انفجارات اتمی در محیط منتشر می گردد ، از جمله سرطانزاهای بسیار شدید می باشند.
•
•الکل : ماده شیمیائی الکل اتیلیک موجود در نوشابه های الکلی از جمله شراب ، آبجو ، عرق و غیره در ایجاد بسیاری از سرطانها مؤثر است.
•ویروسها : نقش ویروسها در بسیاری از سرطانها مانند سرطان دهانه رحم و انواعی از سرطانهای خون و لنف مشخص شده است. مثلا ویروس هپاتیت ب در ایجاد دیررس سرطان کبد مؤثر است .
•
•روش تغذیه : مصرف برخی از انواع غذاها در ایجاد یا جلوگیری از پیدایش بعضی از سرطانها تاثیر دارد.
مانند نوشیدن نوشابه های بسیار داغ ( چای ، قهوه و ...) خوردن غذاهای داغ ،فقر غذائی و کمبود ویتامین آ ، استفاده ناکافی از میوه جات و سبزیجات تازه ، مصرف ماهی خشک و نمک زده ، ترشیجات ، شوریجات ، مصرف زیاد چربیهای حیوانی و مواد سرخ کرده ، مصرف زیاد کلم و سیب زمینی در ایجاد برخی سرطانها نقش دارند
دسته بندی: Powerpoint
نوع فایل: ppt (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد اسلاید: 36 اسلاید
قسمتی از متن فایل دانلودی
•اهدافی که دراین مبحث دنبال می شوند
•مفهوم اندازه گیری
•لایه مقیاس ها ونمونه کاربردآنها
•قابلیت اطمینان و معتبربودن
•مفهوم مقیاس بندی
•مقیاس های دیدگاهی
•گزینش نوع مقیاس
•مقیاس های سنجش دیدگاه در تصمیم گیری مدیریتی
•بیش از یکدهه تمرکز بر اثربخشی یادگیری
•درس مهارت های عمومی مدیریت, کارآفرینی ,مدیریت فناوری و نوآوری, روش های تولید و مونتاژمکانیکی
•تمرکز بر یادگیری دانشجو بجای تدریس به وی
•در دانشکده های صنایع,معماری,مکانیک و مواد
•این واقعیت به نحو آشکاری خویش را نمایان ساخت که,دانشجویان در نحوه یادگیری مباحثی که مطرح می شود به دلایل گوناگون یکسان عمل نمی کنند.
•
•هدایت یادگیری دانشجو بجای تدریس به وی
•چرادانشجویان در نحوه یادگیری مباحثی که مطرح می شود یکسان عمل نمی کنند؟
•این عوامل در اثربخشی یادگیری دخیل شناخته شدند:
•توارث,تجارب,دورنماهازمینه ها,استعدادها,علایق, ظرفیت ها و نیازهای دانشجو
Heredity, Experiences, Perspectives, Backgrounds,
Talents, Interests, Capacities, Needs
•آشکارا مشخص شد که
•نسل های جدیدتر دانشجو در سرعت یادگیری و روش مواجهه با آن تدریجا با دانشجویان قبلی تفاوت می کنند.
•آنها به سمت تیزی و هوشمندی مطلوب تر پیش می روند وشایستگی های اختصاصی خود را به تصویر می کشند.
•طی بازتاب هایی که با روش های مختلف از جمله طریقه اثرسنجی چهار سطحی بنانهاده شده توسط کیرک پاتریک Kirk Patrick حاصل شد, مشاهده گردید که تفاوت های فردی اشاره شده تاثیرات قابل ملاحظه ای برنحوه یادگیری دانشجویان می گذارد.
دسته بندی: Powerpoint
نوع فایل: ppt (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد اسلاید: 13 اسلاید
قسمتی از متن فایل دانلودی
سندرم قبل از قاعدگی
تعریفPMS : تکرار سیکلیک مجموعه ای از تغییرات ناراحت کننده فیزیکی ، روانی و یا رفتاری در مرحله لوتئال سیکل قاعدگی که شدت آنها به حدی است که منجر به اختلال روابط بین فردی و یا تداخل با فعالیتهای عادی فرد می گردد.
oتعریف مولیمینای قبل از قاعدگی: در طی سالهای باروری 80 تا 90 درصد زنانی که قاعده می شوند دچار علایمی می گردند ( درد پستان ، نفخ شکم ،آکنه ، یبوست) که آنان را از نزدیک بودن زمان قاعدگی آگاه می سازد.
oمعیارهای تشخیصی اختلال دیس فوریک قبل از قاعدگی
1- سیر زمانی علایم : علایم در طی هفته آخر مرحله لوتئال وجود دارد ، در عرض چند روز اول خونریزی قاعدگی فروکش می کنند و در هفته بعد از خونریزی وجود ندارند .علایم در جریان اکثر سیکلهای قاعدگی ( و شاید همه آنها) رخ می دهند.
2- علایم:(وجود حداقل پنج علامت ضرورت دارد و باید حداقل شامل یکی از چهار علامت اول باشد)
üخلق به شدت افسرده
üاضطراب شدید
üناپایداری عاطفی شدید
üخشم پابرجا و شدید
üکاهش علاقه به فعالیت های معمول
üلتارژی
oمعیارهای تشخیصی اختلال دیس فوریک قبل از قاعدگی
ü تغییر شدید اشتها
üپرخوابی و بیخوابی
üاحساس در خطر بودن یا خارج از کنترل بودن
üعلایم فیزیکی
3- شدت :
علایم به شدت با کار ،تحصیل ، فعالیتهای اجتماعی و رابطه با دیگران تداخل می کنند.
oمعیارهای تشخیصی اختلال دیس فوریک قبل از قاعدگی
4- سایر اختلالات: باید این احتمال رد شود که اختلال موجود صرفا نشانه ی تشدید اختلالات عاطفی ماژور ، اختلالات پانیک ، اختلالات دیس تایمیک یا اختلال شخصیت هست اما باید توجه داشت کهPMDD (اختلالات دیس فوریک قبل از قاعدگی ) ممکن است در سیر هریک از این اختلالات افزوده شود.
5- تایید اختلال : معیارهای فوق باید با ثبت روزانه آینده نگر توسط خود بیمار در دو سیکل قاعدگی ، به تایید برسند .
نکته:
به طور معمول علایم pms پس از تخمک گذاری رخ می دهند ، به تدریج تا قبل از قاعدگی تشکیل می شوند و سپس به درجات متغیر پس از شروع قاعدگی بهبود می یابند.
دسته بندی: Powerpoint
نوع فایل: ppt (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد اسلاید: 20 اسلاید
قسمتی از متن فایل دانلودی
اشتغالزایی در حوزه فناوری اطلاعات
بررسی راهکارهای نمونهای ایجاد الگوی بومی اشتغالزایی
تغییر اقتصاد معمول به اقتصاد متکی بر دانش (New Economy)
روند رو به تزاید ادغام اقتصادهای ملی در اقتصاد جهانی:
جریان کالا و خدمات
سرمایهگذاری خارجی /جذب سرمایه
مهاجرت
روندهای جدید:
اشکال جدیدی از رقابت و همکاری میان شرکتها و کشورها
نشر ایدهها و فناوریهای جدید در جهان و نفوذ در دایره ملی هر یک از کشورها
تواناییهایی که در اقتصاد متکی بر دانش نقش اساسی دارد:
خلق دانش و فناوری (همکاری برای تولید دانش و فناوری)
نشر دانش و فناوری (انتقال دانش و فناوری در اشکال مختلف آن)
بهرهگیری از دانش و فناوری (تبدیل نتایج دانش و فناوری به ارزش اقتصادی)
تغییرات عمدهای که در اقتصاد نوین در منشا توان رقابتی شرکتها بوجود آمده است:
نحوه و میزان بهرهوری در استفاده از داراییهای ناملموس آنها است.
میزان و چگونگی همکاری با دیگر شرکتها و دانشگاهها برای دستیابی به انواع جدیدی از مهارت و دانش
همکاری صمیمانه، موثر و هماهنگ دولتها با صاحبان فن در زمینه توسعه
انجام بررسیهای راهبردی برای پیدا کردن الگوی بومی توسعه
تعقیب و بازبینی روندهای علم، فناوری و صنعت
در جهان برای درک روندهای عمومی توسعه و ارزیابی مداوم جایگاه ملی
در حوزه ملی برای هدایت راهبردی مجموعه فعالیتهای توسعه
اندازهگیری مداوم توان ملی درزمینه دانش و فناوریهای جدید
به دلیل ماهیت ناملموس آن بسیار مشکل است
طرح و اندازهگیری شاخصهای ملی در این زمینه بسیار مشکلتر است
تعداد محققان به طور عام و در حوزه فنارویهای جدید به طور خاص
نسبت سرمایهگذاری در تحقیق و توسعه فناوریهای جدید به تولید ناخالص ملی
تراز صادراتی دانش و فناوری (شامل کالای منتجه از فناوریها نمیگردد)
میزان و جایگاه مشارکت در بازار فناوری
میزان تولید، پردازش و نشر اطلاعات روی شبکههای جهانی
اشتغال در حوزه فناوری جدید
دسته بندی: Powerpoint
نوع فایل: ppt (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد اسلاید: 47 اسلاید
قسمتی از متن فایل دانلودی
یکی از مسائل مهم که همت مضاعف و کار مضاعف می طلبد ، مسئله ی تولید فکر است. کتابخوانی، افزایش معلومات عمومی در زمینه های گوناگون .
(1/1/1389 – مقام معظم رهبری )
ماده 1- مقدمه :
نقش والا و حساس مطالعه در تکامل فردی و اجتماعی که در نهایت به پرورش ابعاد کمالآفرین و آسمانی روح بشر نیل میکند، انکار ناشدنی است. در بیان اهمیت بنیادین کتاب و کتابخوانی همین بس که خداوند نخستین خطاب به آخرین فرستاده خویش را با «إقرأ» آغاز کرده است و معجزه خاتم پیامبران کتاب میباشد. تصریحات موکد و مکرر مقام معظم رهبری در باب افزایش مطالعه و کتابخوانی همواره بیانگر اهمیت اساسی این ارزش فرهنگی در جامعه ما بوده و ضرورت توجه بیشتر به آن را نشان میدهد.
در روزگار ما که رسانههای گوناگون برای تصرف سرمایه فکر و اندیشه انسان گوی سبقت از یکدیگر میربایند، وظیفهای خطیر بر عهده دستگاههای فرهنگی مربوط به حوزه مطالعه قرار دارد. بدون شک ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه مفید در کشور، در گرو حمایت همه جانبه سازمانها و نهادهای نظام و توجه خاص مسئولان به این امر است. طرح نهضت مطالعه مفید گامی است در این طریق.
شورای فرهنگ عمومی بر اساس مصوبه جلسه شماره 514 مورخ 14/7/1388 و پیرو جلسات شماره 525 و 526 مورخ 31/1/1389 و 14/2/1389 در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در مورد کتابخوانی، طرح نهضت مطالعه مفید را به شرح زیر تصویب نمود:
ماده 2- مفاهیم کلیدی
مطالعه:خواندن هر نوع متن مکتوب (نوشتاری، چاپی یا الکترونیکی)
مطالعه مفید: مطالعهای مفید است که اولاً معطوف به اثر و نتیجه بوده و دستاوردی علمی، عملی (رفتاری)، ذهنی و یا قلبی داشته باشد؛ و ثانیاً آن دستاورد برای تربیت انگیزه، افزایش تعهد، ارتقای توانایی ذهنی، توسعه دانش کاربردی، ارتقای مهارت عملی و نهایتاً در جهت پرورش و تعالی فرد در راستای به فعلیت رساندن استعدادهای الهی وجود او در یکی از چهار زمینه مذکور باشد.
ماده 3 – هدف اصلی
دستیابی به جایگاه ممتاز در جهان از نظر سرانه مطالعه و به خصوص مطالعه مفید بر اساس سند چشمانداز بخش فرهنگ عمومی در افق ایران 1404